Taller de creació escènica Ricardo Mena

Taller de creació escènica Ricardo Mena

Taller intensiu de creació escènica RICARDO MENA basat en el moviment expressiu i el text narratiu. En aquesta formació es faciliten eines per a traslladar la paraula escrita a l’acció, construint una escena a partir de la descripció literal d’un paisatge.
Aquest workshop creat per Ricardo Mena Rosat -a partir d’un conte de l’escriptora romanesa Ana Blandiana-, s’ha realitzat a Mèxic, Egipte, Bangladesh i Mongòlia.

DEL CUENTO A LA ESCENA

Dissabte 16 de març de 16:00 a 20:00 h i diumenge 17 de 10:00 a 17:00h

INCRIPCIONS

150 € – 10 HORES DE TALLER INMERSIU

PLACES LIMITADES

RESERVA DE PLAÇA enviar document d’inscripción + resguard de pagament al correu: teatre@plaudite.org

LLOC: PLÀUDITE TEATRE (EDIFICI FREIXAS) C/ de la Glòria  7  baixos 1 – 08902 L’Hospitalet de Llobregat

 

Taller en castellà.

Destinat a professionals de l’escena, estudiants d’art dramàtic, docents d’art i persones interessades en els processos creatius.

Del conte a l’escena és un taller en el qual es comparteixen les tècniques de staging que Mena Rosat usa en les seves creacions. Macario, Acullá i Hecatombe, escrites i dirigides per l’artista mexicà, tenen la seva base dramatúrgica en un conte.

El taller dona eines per a la transformació del llenguatge narratiu (centrat principalment en la descripció) al llenguatge dramàtic.

A través d’exercicis híbrids (dansa, teatre, conte) es posa en escena allò que va ser escrit per a ser llegit, convertint al lector en espectador de l’acció.

 

TALLER  DE  CREACIÓN  ESCÉNICA BASADO EN EL MOVIMIENTO EXPRESIVO Y EL TEXTO NARRATIVO.

DEL CUENTO A LA ESCENA, ADEMÁS DE UN TALLER FORMATIVO, ES UNA EXPERIENCIA INMERSIVA

Descripció
Del conte a l’escena és un taller en el qual es comparteixen les tècniques de staging que Mena Rosat usa en les seves creacions.
Macario, Acullá i Hecatombe, escrites i dirigides per l’artista mexicà, tenen la seva base dramatúrgica en un conte.
El taller dona eines per a la transformació del llenguatge narratiu (centrat principalment en la descripció) al llenguatge dramàtic. A través d’exercicis híbrids (dansa, teatre, conte) es posa en escena allò que va ser escrit per a ser llegit,
convertint al lector en espectador de l’acció.
Del conte a l’escena, a més d’un taller formatiu, és una experiència immersiva.

Objectius
– Entrenar el cos com a eina narrativa capaç de transmetre sensacions, emocions i situacions dramàtiques, sense necessitat de diàlegs explicatius.
– Improvisar i descobrir les possibilitats expressives del moviment a través del treball sensorial.
– Identificar les accions físiques i les accions verbals d’una escena teatral.
– Estudiar la naturalesa del conflicte dramàtic d’una escena i entendre el funcionament de l’acció dramàtica.
– Estudiar l’energia i el seu dosatge en les accions físiques.
– Usar la imaginació com a motor de les sensacions i les reaccions orgàniques.
– Entrenar l’escolta individual i grupal a través d’exercicis de propiocepció.

Continguts
-Desplaçament en l’espai: focus, eix de verticalitat i centre de gravetat.
-La importància de l’escolta. Desplaçaments en cor amb guia.
-Element de fascinació. Ús de la imaginació com a gallet de l’impuls orgànic.
-Definició de moviment a través de la propiocepció i la memòria física i rítmica.
-La memòria física vs. la mecanització.
-El sentit crític de l’observació.
-Estudi del conflicte com l’enfrontament de dues forces oposades.
– La relació amb els objectes.
-Disseny i configuració d’un cos vell.
-Reaccions orgàniques: de la tendresa al terror.
-Muntatge de l’escena.

Quant a l'autor

Plaudite Teatre administrator

Plàudite Teatre. Art, Cultura, Comunitat